.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زباله ، آزمونی سخت ؛ این بار برای مردم ساری
شمال نيوز: می گویند 40000 چهاردانگه ای در شهر ساری ساکن هستند. ما شما چهاردانگه ای های مقیم ساری را بیشتر از همه مقصر می دانیم که با داشتن این همه مسئول رده بالا از چهاردانگه در ادارات ساری در حق همولایتی های محروم خود ظلم و ستم روا می دارید و کاری نمی کنید.
زباله ، آزمونی سخت ؛ این بار برای مردم ساری  سايت چهاردنگه نيوز نوشت:


پنج سال است که زباله های شهرنشینان ساروی دمار از روزگار مردم روستاهای ولویه، اراء و دیگر روستاهای منطقه سفید کوه (پشت کوه) بخش چهاردانگه در آورده است و در طول پنج  سال گذشته مسئولان استانداری و شهرداری و محیط زیست و شورای اسلامی ساری هزاران وعده و وعید دادند که عملی نشد. آنان هر بار که با اعتراضی روبرو می شوند بلافاصله وعده می دهند تا اعتراضات فروکش کند و باز بی توجهی و رسیدگی نکردن. اما در چند روز گذشته که جناب آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه دستور دادند تا جلوی حمل روزانه زباله های ساری به گویچاله ولویه گرفته شود و اولین پیامد آن نیز با انباشت زباله ها در سطح شهر ساری رخ نمود، آزمونی سخت برای مسئولان استان مازندران که خود را دخیل در این موضوع می دانند بوجود آمده است و نیک آموخته ایم که آنان چون همیشه بازنده این آزمون هستند.
حمل زباله های ساری به روستای ولویه اما برای ما اهالی چهاردانگه پیامدهای ناگواری به همراه داشته است که تا سالهای درازی ادامه خواهد داشت. اینک اما روی سخن ما دیگر با مسئولان استان مازندران و  شهر ساری نیست؛ این بار  می خواهیم برای مردم ساری چند نکته ای را بیان کنیم شاید آنان کاری بکنند:
مردم محترم ساری!
1 . این شما هستید که پنج سال است با تولید انبوه زباله، بوی تعفن و گند و کثافت را کامیون کامیون برای ما مردم محروم چهاردانگه به ارمغان می فرستید. اکنون هم این شمایید که باید خود را در برابر ما و در پیشگاه خداوند مسئول بدانید. اگر در پای منابر روحانیون و وعاظ شهرتان وقتی که از «مثقال» بدِ اعمال تان می شنوید، بر خود می لرزید و مو بر تن تان سیخ می شود، و دم به دم استغفار می کنید، اکنون گناه شما و مسئولان منتخب تان در شورای شهر و شهرداری، از «مثقال» به «تریلر» رسیده است. چقدر می خواهید استغفار کنید تا گناه تان بخشوده شود؟
2 . شیرابه زباله های شما جان یک چوپان بیگناه را هم گرفته و همه شما در مرگش گناهکارید. او هم مثل شما زندگی و زن و فرزند خردسال داشت! آیا لحظه ای به خود لرزیدید؟ وجدان تان را قاضی خود کنید و خود را حساب رسی کنید!
3 . زباله های شما مسیر جاده صد کیلومتری ساری تا ولویه را تبدیل به کثیف ترین جاده دنیا کرده است! لابد این هم از افتخارات شما است که می خواهید در همه چیز «یک» و رکورددار باشید. به شما تبریک می گوییم که جاده ای که خودتان در تعطیلات آخر هفته از آن استفاده می کنید باعث «حظ بصر» شما می شود.
4 . زباله های شما باعث آلودگی شدید سفره های زیر زمینی و آب های رو زمینی اندک منطقه سفیدکوه شده است. این آلودگی دارای اندازه و مقیاس نیست تا برایتان قابل درک باشد. همین قدر بدانید که یک سطل از شیرابه این زباله ها برای به تعفن کشیدن شهر ساری و بد شدن حال مبارک شما کافی است و ما اهالی محروم چهاردانگه میلیون ها لیتر از این شیرابه های شما را روزانه استشمام می کنیم و هر دم شما را نفرین می کنیم.
5 . زندگی شهرنشینی به دنبال خود تولید زباله را هم بدنبال دارد. این را ما هم می دانیم. ولی شما در شهر ساری از همه نوع امکانات رفاهی و اجتماعی و فرهنگی و ... برخوردار هستید؛ لطفاً فقط یک دقیقه خود را بجای ما تصور کنید و ببینید که کامیون های حمل زباله از میان روستاهای شما می گذرد و شما باید تعفن و شیرابه های زباله های دیگران را تحمل کنید. لطفاً این تصور را برای پنج سال و شاید پنج سال دیگر هم تمدید کنید تا به عمق ظلمی که به ما می کنید پی ببرید!
6 . رفت و آمد کامیون های سنگین حمل زباله های شما باعث شده تا جاده آسفالته مسیر کیاسر در چندن نقطه شکسته و ریزش کند. ما برای آسفالت شدن همین جاده، سال های سال به دنبال مسئولین استان دویدیم و التماس کردیم. اما اکنون زباله های شما این جاده های ما را دچار زخم های عمیقی کرده است و لیز بودن سطح جاده ها بر اثر ریزش شیرابه های زباله های شما باعث تصادفات پیاپی و کشته و زخمی دادن و خسارت به ما می شود. اینجا هم شما مقصر هستید.
7 . شما و مسئولان منتخب شما آنقدر عرصه را بر ما تنگ کرده اید که 20 روستا در منطقه دپوی زباله تصمیم دارند به استان سمنان ملحق شوند تا شاید با خارج شدن این منطقه از حوزه استان مازندزان بتوانند از طریق مسئولان استان سمنان جلوی حمل زباله های شما را بگیرند. این دردآورترین تصمیمی است که یک مردم می توانند بگیرند. پس این شما مردم ساری هستید که باعث می شوید تکه ای از مازندران عزیز بخاطر بی مسئولیتی منتخبان شما به عنوان شورای شهر و نماینده مجلس و شهرداری و ... جدا شده و به استانی دیگر ملحق می شود. ما نیز هرگز راضی به جداشدن بخشی از مازندران نیستیم ولی تحمل محرومیت نیز حدی دارد!
8 . ما دیگر از مسئولان استان مازندران؛ جناب آقای استاندار، فرماندار ساری، مسئولان محیط زیست، شورای اسلامی شهر، شهردار، نمایندگان قدیمی و جدید مجلس که چشم و گوش خود را بر روی مشکلات فزاینده و اعتراضات فراوان اهالی محروم چهادانگه و به ویژه در حمل زباله های شما مردم ساری به منطقه ما بسته اند، ناامید شده ایم. شاید فردا شما همشهری های ساروی هم ما را ناامید کنید و چه بد است که امیدی به ناامیدی تبدیل شود.
9 . می گویند 40000 چهاردانگه ای در شهر ساری ساکن هستند. ما شما چهاردانگه ای های مقیم ساری را بیشتر از همه مقصر می دانیم که با داشتن این همه مسئول رده بالا از چهاردانگه در ادارات ساری در حق همولایتی های محروم خود ظلم و ستم روا می دارید و کاری نمی کنید. بقول شاعر می دانیم که:
شهر می بلعد مرا در کام خویش ....... می زند سکه به نام و دام خویش. لطفاً از خود سلب مسئولیت نکنید. شما هم مقصر هستید و حتی بیشتر از دیگر ساروی ها.
10 . می گویند حضرت رسول اکرم (ص) قبل از وفاتش اعلام کردند که اگر به کسی کمترین ظلمی عمداً و یا سهواً روا داشته ام حلالیت می طلبم و یا آماده تقاص در این دنیا هستم که تحمل آتش آن دنیا را ندارم. این را پیامبر بزرگواری فرمود که معصوم بوده است، حال شما مردم ساری! آیا با این همه ظلمی که در حق ما مردم محروم چهاردانگه روا داشته و می دارید، خود را آماده جوابگویی در آخرت کرده اید؟ شمایانی که خود و شهرتان را خاستگاه فرهنگ علوی می دانید و در شبکه تلویزیونی استانی هم هر دم این شعار را به رخ ما می کشید؛ وقتی زباله های شما دمار از روزگار ما در آورده، کجای رفتارتان با رفتار علوی مطابقت دارد؟ علی (ع) از ربودن خلخال از پای زنی یهودی از خداوند آرزوی مرگ کرد و شما مردم ساری با ربودن امنیت و آسایش ما اهالی محروم چهاردانگه و نیز جان چوپانی بیگناه چه آرزویی می کنید؟
11 . چند کلمه ای هم با حضرت آیت الله طبرسی درد دل که نه! شکایت می کنیم: حضرت آیت الله! شما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان مازندران از جایگاهی برخوردار هستید که برای دفع ظلم به مسلمینِ هم دین و آیین تان با مسئولان خاطی برخوردی اسلامی و قاطع بکنید! حال انتظار داریم در خطبه های نماز جمعه این ظلم بی انتهای ساروی ها را هم به آنان گوشزد بفرمایید و هنگامی که آنان را به تقوی الهی دعوت می فرمایید مصادیق تقوی الهی را هم برشمردید و از جمله زباله های آنان که نمونه آشکار ظلم و ستم به بندگان خدا در بخش چهاردانگه است. اعلام بفرمایید که اجاره مکان دپوی زباله های ساری در گویچاله ولویه چهاردانگه توسط شخص و یا اشخاصی برای نفع شخصی و آزار و اذیت دیگر مسلمین و بندگان زحمتکش خدا در این ناحیه حرام است! اعلام بفرمایید حقوقی که مسئولان می گیرند (همان هایی که در صف اول نماز جمعه می نشینند و به چشمان شما نگاه می کنند) و برای دفع این بلای ساروی ها از سر مردم محروم چهاردانگه کوتاهی می کنند، شرعاً حرام است.
حضرت آیت الله طبرسی! باور بفرمایید مردم چهاردانگه پس از وعده و وعیدهای توخالی مسئولان، فقط به علمایی چون حضرتعالی دلخوش اند تا شاید کاری بکنند و بلای خانمان سوز  ساروی ها را از سرشان کم کنند. باور بفرمایید شما تنها کسی هستید که تاکنون اعلام نظری در باره حمل زباله های ساروی ها به چهاردانگه نکرده اید و مطمئن هستیم اگر پیگیری کنید مشکل ما حل می شود.
امیدواریم این بار مردم ساری خود را در برابر براداران ایمانی، همشهری و نسبی و سببی چهاردانگه ای مسئول بدانند و برای رفع مشکلات آنان که خودتان بوجود آورده اید، اقدامی شایسته انجام بدهند. اقدام بخشدار محترم چهاردانگه برای محدودیت در حمل زباله ها، آزمونی سخت برای شما مردم ساری است. ما از مسئولان تان ناامید شده ایم. آنان نیاز به آزمون ندارند. آنان امتحان خود را بارها پس داده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 3 فروردين 1391
عزیز برادر.مشکل مامردم ساری(دودانگه چهاردانگه فرح اباد میاندرود)نیستیم .مشکل مدیران ارشد استانی هستند که متاسفانه ساری را به عنوان مرکز استان باور ندارند درکل کشور کمترین اعتبارات استانی وملی به ساری مرکز استان مازندران تعلق دارد در مازندران هم تفاوت زیادی بین اغتبارات ساری با شهر های دیگر وجود نداردباید ریشه ای برخورد کرد ساری پر جمعیت ترین و پهناورترین شهر مازندران کمترین سرانه اعتباری راداردولی کسی پاسخگوی نیاز مردم ساری نیست معاونت سیاسی امنیتی که فقط دنبال مسایل میاندرود است معاونت عمرانی استاندار که فقط به بابل می اندیشد سهم ساری دراین مدیریت کجاست؟ ایا بدون داشتن مدیر ساروی یا حداقل مدیری واقع بین که ساری را به عنوان مرکز استان باورداشته باشد میتوان به مشکلات ساری اندیشه کرد.نمایندگان قبلی هم که خیلی ضعیف عمل کردند البته شجاعی باتلاشهایی که کرد قدری جبران مافات نمودپس بهتر است ازریشه برای ساری حرگتی کرد نه ازرویه.ایت الله طبرسی لطفا به داد ساری برسید.ساروی
reza 3 فروردين 1391
واقعا حق دارید ، من به عنوان یک شهروند ساده نمیتونم هیچگاه بد همنوع خودم را بخوام ، از این به بعد در توان خودم و دوستانم در حفظ حریم طبیعت من جمله زباله تلاش میکنم ،
واقعا دوست دارم بیام طرف ولویه ، لطفا بیشتر مکان دفع زباله رو معرفی فرمایید !
ممنون
کبوتر 4 فروردين 1391
این تصمیم تاریخی که زباله را در پشت کوه خالی گردد شهردار ساری اقای حجازی را شهردار نمونه کشور کرد..شما میگویید تصمیمشان اشتباه بوده است؟
نا شناس 4 فروردين 1391
تمام این شر ها مربوط به شمشیر بند ولویی است که گرای منطقه را به مدیران ساری داد و پول خوبی برای روستای خودش گرفت.

امسال هم استخر بزرگی برای روستایشان ساختند و کل خدمات پشتکوه را به ولویه میدهند و انها هم به شهرداری زمین میدهند تا زباله های ساری روی زمین نماند.برای شمشیربند مهم نبود که چوپانشان مرد و با پول شویی ودادن پول به پدر آن خدابیامرز با زارعی فرماندار وقت سر قضیه را بند آوردند.

پس اگر دنبال قهرمان میگردید کسی نیست جز شمشیر بند و دوستش زارعی

مردم این منطقه را نیز بی سواد دانستند و هر بلایی سرشان بیارن مهم نیست و فقط وقت های رای انان را میشناسند و سر صندوق افراد و نیروهای کمیته امداد را میگذارند که مردم را
مش یداله 4 فروردين 1391
ممنون از آقای حجازی شهردار محترم ساری و آقای دامادی نماینده اسبق شورا و فعلی مجلس
یک ساروی 4 فروردين 1391
پیدا کنید پیمانکار حمل زباله رو ؟ بعد به جواب خیلی از سوال ها می رسید !
نا شناس 4 فروردين 1391
این نعمت بزرگ را آقای شمشیربند به ما دادند از همین رسانه بعنوان هم ولایتی ایشان از ایشان متشکریم که محلات ما را زباله دان ساری کردند آقای زارعی را در روز قیامت خواهیم دید که چه ظلمی را در حق ما روا داشتند اگر خوب بود چرا در نزدیک روستایشان نگه نداشت و....
saeedsks@ymail.com 5 فروردين 1391
همین دیروز داشتم با خانواده در مورد همین موضوع حرف میزدم! ما مردم ساری که اصالتا هم اونجایی هستیم از این موضون نگرانیم و غافل نیستیم.
شهروند ساروي 6 فروردين 1391
بنده براي نگارنده متأسفم كه جز نازسزا هيچ در چنده نداشت و به تحريك دوستان كه به عنوان نمايندگان مردم در مجلسندو اتفاقاً از همين حوالي نيز به مجلس راه يافتند حال كاسه داغ تر از آش شده و به مردم ساري بد و بيرا مي گويندو آقا يا خانم محترم نويسنده!! مردم ساري محترم و فرهيخته هستند و نياز نيست كه حضرت عالي در جلوي اين واژه علامت !! بگذاريد.
آقا و يا خانم محترم كه به تحريك بخشدار محترم!! كه وي نيز به تحريك دوستان محترمش !! از آب گل آلود ماهي مي گيرد بدانيد كه به قول شما 40000 چهاردانگه اي در ساري هستند كه آنها هم براي شما توليد زباله مي كنند.
آقا و يا خانم محترم اين بحران زباله نشان دهنده ي سوء مديريت و بي تدبيري مسئولان استان و شهرستان و به قول شما نمايندگان مجلسي است كه از ديار شما وارد مجلس شده اند نه ساروي!!!
اگه عقده ي سمنان نشيني داريد و دنبال بهانه مي گرديد اين بهانه ي مناسبي نيست.
ماهم مثل شما انواع فقرهاي فرهنگي و اجتماعي و ... داريم و در تهران زندگي نمي كنيم بلكه داريم در مركز استاني زندگي مس كنيم كه بيشترين سهمش مال امثال شماست!!
saman 8 فروردين 1391
نگارنده تند روی کرده تبریک میگوییم یه جناب معاون عمرانی استاندار محترم
محمد کیاسری 11 فروردين 1391
در این مقاله نه ناسزایی دیدم و نه بداخلاقی وجود دارد و نه تحریکی توسط کسی صورت گرفته و نه آب گل آلودی که ماهی ای گرفته شود. صحبت از واقعیت های بخش چهاردانگه است که یکی از آنها زباله هست و ما هم در حال تحمل کردن این ظلم ساروی ها هستیم و تا آنجایی که نویسنده این مقاله را می شناسم شخصی فرهیخته و آزادمرد و متدین و از رزمندگان بسیجی جنگ هستند و دارای قلمی نافذ و تاثیرگذار هستند و به هیچ وجه تحت تاثیر کسی و جریانی قرار نمی گیرد و فقط دغدغه حق پایمال شده مردم مظلوم چهاردانگه را دارند و الحق چهاردانگه به داشتن چنین فرزندان با هنر و فرهنگ و فرهیخته به خود می بالد.
جناب آقای امینی بخشدار زحمتکش چهاردانگه از نادر مسئولان شهرستان ساری هستند که در زمستان وحشتناک 1390 و بارش برف 3 متری در چهاردانگه همواره و شب و روز در کنار مردم 95 روستای این منطقه بودند و حتی ساعت 10 شب در هوای 20 درجه زیر صفر و روی بولدوزر در جاده برفگیر در کنار راننده بولدوزر بودند تا راه روستایی را باز کند. او کسی نیست که به جناحی وابسته باشد و سیاسی کاری کند. ما مردم چهاردانگه در کنار این بخشدار زحمتکش هستیم تا به مردم خود خدمت رسانی کنیم.
جا دارد تا دوستانی که یادداشت می نویسند نسبت به نوشته های خود دقت بیشتری بخرج بدهند و هر چه از ذهن شان می گذرد را ننویسند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.